Dr hab. inż. Radosław Ryńca

Zajęcia sa obowiązkowe. Dopuszczalna jest jedna nieobecność na spotkaniu.  Jedno spotkanie trwa 4h.

Zaliczenie odbywa się w oparciu o obecności, aktywne uczestnictwo w dyskusji oraz wygłoszenie referatu.

Tematyka:

  1. Reklama, rodzaje, istota, funkcje, typy
  2. Psychologiczne oddziaływanie reklamy
  3. Człowiek w reklamie -kobieta
  4. Człowiek w reklamie – mężczyzna
  5. Reklama polityczna
  6. Reklama społeczna
  7. Erotyka w reklamie
  8. Język w reklamie
  9. Emocje w reklamie
  10. Mniejszość w reklamie  (etniczna, seksualna, religijna itp.)
  11. Konstruowanie reklamy
  12. Etyka w reklamie
  13. Reklama a marka
  14. Psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich w kontekście reklamy
  15. Motywacja w sprzedaży
  16. Typologia Klientów
  17. Komunikacja z klientem
  18. Reakcja konsumentów na cenę
  19. Proces decyzyjny nabywcy
  20. Etapy procesu sprzedaży
  21. Standardy obsługi klientów

Litaratura:

  1. Jones John Philip, Jak działa reklama, GWP, Gdańsk 2004
  2. Bartosiński A, Totalny model sprzedaży, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012
  3. Falkowski A, Tyszka T. Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.
  4. Kotler P., Armstrong G., Saunders  J., Wong V., Marketing – Podręcznik europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa 2002
  5. Van Eckert H, Sprzedaż i dystrybucja, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2009
  6. Zaleśkiewicz T, Psychologia Ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
  7. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, GWP, Gdańsk 2003
  8. Heath R., Ukryta moc reklamy. Co tak naprawdę wpływa na wybór marki?, GWP, Gdańsk